Journalists belonging to RTVE have reported biased coverage of the Catalan referendum causing the news board of the Spanish public broadcaster to initiate an internal investigation.

This is not the first time RTVE has been accused by both viewers and journalists of manipulating coverage during an event of crucial national importance. Since 2015, journalists have been reporting various instance they claim aim to increase the political control of the channel.

In this latest instance, several workers belonging to the corporation’s Catalan unit, based in Sant Cugat, near Barcelona, have criticised the role of RTVE in providing information about the referendum over the weekend.

Seguir leyendo en Rapid TV News.